Fotocredit: MDG

Bli kjent med Buskerud sine grønne Stortingskandidater

Det lønner seg å stemme grønt!

De Grønne går framover på målingene. Med den siste målingen på 4,3% bryter vi både sperregrensa og vokser fra én til åtte på Stortinget. Vår egen Ståle Sørensen ville da sittet på tinget med Vilde Håvardsrud som første vara. Norge og verden har ikke tid til en regjering som ikke tør ta ansvar, som spiller på frykt og egoisme. De Grønne er garantisten for at de store partiene ikke kan fortsette å forhandle bort miljøet og fremtiden. Vi går til valg fordi vi vil ta vare på framtida – for naturen, dyra, alle oss og de som kommer etter oss. Din stemme på De Grønne og på Ståle kan være avgjørende for hvem som blir statsminister etter valget. Fra 10. august åpner lokalene for forhåndsstemming over hele landet. Visste du at De Grønne ble kåret til Norges beste parti for dyra?! Ståle Sørensen la ut til å forhåndsstemme på Drammen rådhus med en ponni, to hunder og en kanin på slep og avga sin stemme for dyra. Vi håper at flere gjør som han og gir en stemme for framtida allerede i dag ?

Klikk på overskriften hvis du vil lese mer om Ståle og Vilde…

14. august, 2017

Ståle Sørensen (f.1972)
Bor på Åskollen, men er oppvokst på Nøtterøy og har familiebakgrunn fra Ål. Han er Miljøpartiet De Grønne Buskerud sin 1. kandidat til Stortingsvalget i 2017. Ståle sitter i fylkestinget, og er nestleder i hovedutvalg for samferdsel i Buskerud fylkeskommune. Han sitter også i formannskapet og i bystyret i Drammen. Ståle er utdannet billedkunstner fra Kunsthøgskolen I Bergen og Chelsea College of Art i London og livnærer seg av dette. Ståle brenner for ekte grønn vekst, altså bedre utnyttelse av resurser og smartere forbruk, og har solceller på egen husvegg.

Kontakt Ståle: me@stalesorensen.no

Vilde Ingeborg Holtan Håvardsrud (f.1994)
Bor og er oppvokst i Kongsberg og er Miljøpartiet De Grønne Buskerud sin 2.kandidat og ungdomskandidaten til fylket. Vilde har studert jus et år og nå studerer hun økologisk landbruk på deltid. Hun er leder i Grønn Ungdom Buskerud, sitter i Grønn Ungdoms internasjonale utvalg og har hatt andre verv i partiet. I Kongsberg er hun en av to fra De Grønne som sitter i kommunestyret der og er aktiv i lokalpolitikken. Vilde er opptatt av fredspolitikk og leder blant annet Kongsberg Fredslag, andre hjertesaker er trygg matproduksjon, livskvalitet, oppvekst, dyrevern og forebyggende helsepolitikk.

Kontakt Vilde: vildeingeborg@gmail.com

Ta kontakt om du lurer på noe!

Den vedtatte politikken vår finner du her: https://www.mdg.no/politikk/